Borisz Abramovics 49 százalékos részvénypakettje az Aeroflothoz kerülhet, ráadásul az is elképzelhető, hogy az 51 százalékos részesedéssel bíró két magyar magánszemély is kiszáll a cégből. Annak, hogy ezt a részt is közvetlenül az orosz légitársaság szerezze meg, ellentmond, hogy az előjogokat biztosító nemzeti légitársasági státust csak többségi magyar tulajdon esetén őrizheti meg a Malév - derül ki a Napi Gazdaságból. A mai közgyűlés napirendjén az igazgatóság és a felügyelőbizottság tagjainak esetleges változása is szerepel - ez a várt tulajdonosi átrendeződést támasztja alá.
A Nemzeti Vagyongazdálkodási Tanács szerdai ülésén is napirenden volt a Malév ügye, de ott csupán az hangzott el, hogy a tulajdonosváltásra vagy most kerül sor, vagy pedig a január közepén esedékes magyar-orosz kormányközi bizottság elé kerül az ügy.
A gyors döntést a Malév nehéz gazdasági helyzete indokolja. (A Malév több mint tízmilliárd forint tartozást halmozott fel a Budapest Airporttal szemben - ezt átütemezték és fizetik -, de jelentős összegekkel tartozik más beszállítóknak is.) Bár a nemzeti légitársaság tulajdonosa idén szeptemberben 30 millió eurós hitelt vett fel az orosz Vnyesekonombanktól, a gondokat ez alapvetően nem oldotta meg (a hitelből eddig 12 millió euró folyt be). A Malév mai közgyűlésének legfontosabb napirendi pontja éppen a tőkehelyzet rendezése lesz - úgy tudjuk, magyar banki kölcsönök felvétele is felvetődik.