Itt találja a válsággal kapcsolatos összes hírt!
"Most is épp az autókon gondolkozom" - mondta a miniszter egy CNBC interjúban. A jövő évi első negyedévben való túléléshez 14 milliárd dollárt kér a General Motors és a Chrysler - írja a Bloomberg. A Bush-adminisztráció nemrég jelentette be, hogy mégis engedi az eredetileg a pénzügyi szektor megsegítésére elkülönített 700 milliárd dolláros csomag összegeit átcsoportosítani.
Az elől a kérdés elől viszont, hogy konkrétan ebből a programból finanszírozzák-e a gyármentést, kitért Paulson. "Jól kell csinálnunk" - mondta. "Védeni kell az adófizetők pénzét és életképesnek kell teremteni a programot."
Az autógyárak megmentésével tovább nő az állam gazdasági szerepvállalása: az olyan pénzintézetekben, mint a Fannie Mae-ben, Freddie Mac-ben, az AIG-ban és számos bankban már van állami szerepvállalás kisebbségi vagy akár többségi részesedéssel.
Paulson egyik kritikusa, Barney Frank szerint "azok mellett a komoly hibák mellett, amelyeket az autóipari vezetők elkövettek a múltban, mindenképpen biztosítékokra van szükség, hogy az adófizetők pénze biztonságban van, és hogy a bajban levő iparágat a lehető leggyorsabban beindítja a csomag."
George W. Bush egy CNN interjúban azt nyilatkozta, hogy figyelembe vesz minden lehetőséget az érintett vállalatok megsegítésére. "Feladom a szabadpiaci elveket, hogy megmentsük a szabadpiaci rendszert" - mondta, hozzátéve, hogy az Egyesült Államok "hatalmas recesszióban" van.