Itt találja a válsággal kapcsolatos összes hírt!
A cégcsoport vezetője elmondta: az idei forgalom egymilliárd forinttal marad el a tervezettől. Az ez évi másfél milliárd forintos üzemi eredmény az előzetes számítások szerint 500 millió és egymilliárd forint között lesz jövőre. Ez azt jelenti, hogy fejlesztésre a korábbiaknál kevesebb forrás jut - tette hozzá.
Jancsó Péter szólt arról, hogy az akvizícióból származó előnyöket a nehézségek bizonyos mértékű ellensúlyozására akarja kihasználni a győri székhelyű vállalatcsoport. Már hosszabb ideje tárgyalnak egy közép-európai PVC-padlógyár megvételéről, és újabban két, ugyancsak közép-európai parkettagyártól is ajánlatot kaptak. Az elnök-vezérigazgató lát lehetőséget arra, hogy a jövő év első felében akvizíciót hajt végre, illetve hosszú távú tulajdonosi típusú együttműködést alakít ki az ajánlattevőkkel a Graboplast.
A PVC-padló, parketta- és nagy kopásállóságú, speciális padlótípusokat gyártó vállalakozás termékeinek 96 százalékát exportálja. Jövőre az orosz és az ukrán piac szűkülésével számolnak. Ukrajnában már az ez évi negyedik negyedben jelentős mértékben visszaesett a kereslet. 2009-ben az értékesítés növekedését várják a távol-keleti országokban, köztük Kínában, továbbá Közép-Ázsiában és Dél-Amerikában.
Az idei forgalom 4 százalékát a lakossági PVC-padló, 15-20 százalékát a parketta, a fennmaradó részt a speciális padlók teszik ki. Ez utóbbiakat járművekben, kórházakban, sportcsarnokokban, iskolákban használják.
Az őszi elbocsátásokat követően - amikor 90 munkatársuktól váltak meg - nem egészen 700-ra csökkent a dolgozói létszám. Jancsó Péter úgy véli, hogy újabb leépítésre egyelőre nem lesz szükség.