A magyar csapat eredményei:
Aranyérem
0
Ezüstérem
0
Bronzérem
1
HUNMagyarország
09:00KézilabdaNorvégia-Magyarország
HUNPóta Georgina
10:00AsztaliteniszYu-Bin Shin-Georgina Pota
HUNTóth Krisztián
10:50CselgáncsKrisztian Toth-Alex Cret
HUNGercsák Szabina
10:50CselgáncsAoife Coughlan-Szabina Gercsak
HUNMagyarország
13:30VívásHungary-Italy
NyílNyíl

Kútba esett a mentőcsomag

Vágólapra másolva!
Kudarcba fulladtak az amerikai autógyáraknak nyújtandó mentőcsomaggal kapcsolatos tárgyalások. Emiatt óriási eladói nyomás várható a tőzsdéken, az egyik amerikai képviselő úgy fogalmazott, "rettegve fogja nézni az árfolyamokat". Ennek megfelelően reagáltak a tőzsdék, Tokió nagyott bukott, és a mélyben kezdtek az európai börzék is.
Vágólapra másolva!

Magyar idő szerint péntekre virradóra kiderült, hogy kudarcca fulladtak az amerikai autógyártóknak szánt mentőcsomagról szóló tárgyalások.

Harry Reid, a demokrata többségi képviselőcsoport vezetője, aki korábban úgy nyilatkozott, hogy a kompromisszum küszöbön áll, közölte: "szörnyen csalódott", hogy nem sikerült a kétpárti megegyezést kötni.

Vita az órabérről

Az egyeztetések azzal értek véget, hogy a republikánus politikusok elhagyták a zárt ajtók mögött folytatott tárgyalások helyszínét. A kormánypárti szenátorok közölték: csak akkor hajlandók támogatni a szövetségi mentőcsomagot, ha az amerikai autógyárak jövőre lecsökkentik a béreket a japán termelők bérszintjére. A befolyásos szakszervezet (UAW) nem volt hajlandó ilyen engedményre, csak 2011 után. Az autóipari bérszerződések ugyanis 2011-ig érvényesek.

A tárgyalások összeomlása után szinte bizonyos, hogy a képviselőház által már jóváhagyott mentőcsomag terve megbukik a felsőházban. Reid úgy fogalmazott: a tervezet bukása "veszteség az országnak". Mint hozzátette, rettegve fog holnap a tőzsdei árakra pillantani, "nem lesz kellemes látvány".

Az alsóház által elfogadott törvénytervezet 14 milliárd dollár rövid lejáratú szövetségi hitelt irányoz elő a három detroiti autógyár, a General Motors (GM), a Ford Motor és a Chrysler számára. Washington kinevezne egy autóipari válságmenedzsert, "autócárt", aki felügyelné a cégek hosszú távú jövedelmezősége érdekében végrehajtandó átalakításokat. A hitelből a három cég működését tavaszig lehetett volna biztosítani. A három gyár közül a GM-nek és a Chryslernek azonnali dollármilliárdokra van szüksége a túléléshez, a legjobb pénzügyi helyzetben levő Ford alapvetően csak védőhálóra, készenléti hitelkeretre tart igényt.

Bush fél a csődtől

Az autóipari mentőcsomag elfogadása érdekében George Bush elnök személyesen lobbizott a republikánus szenátoroknál, akik azonban hajthatatlanok maradtak - adta hírül a CNN. Az egyik kormánypárti szenátor megjegyezte: megérti, hogy Bush nem akarja, hogy elnöksége alatt menjen csődbe Detroit, ők viszont nem támogathatják, hogy az adófizetők pénzéből finanszírozzák a csődöt.

A republikánus párti Bush és a törvényhozásban többségben lévő demokrata párti honatyák azzal érvelnek: az autógyárak a hitelek segítségével elkerülhetik az iparág összeomlását, amely újabb csapást mérne a megingott amerikai gazdaságra, és végül többe kerülne az adófizetőknek, mint a mentőcsomag. A republikánus képviselők viszont azon az állásponton vannak, hogy a szövetségi segítség nem garancia a gyárak kívánatos átszervezésére, sokuk szerint az autógyárakat hagyni kellene bukni. Több republikánus szenátor közölte: mindent megtesz a javaslat megbuktatásáért, ha kell, az obstrukció (filibuster) eszközéhez folyamodnak.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!