Az amerikai piacon tavaly decemberben 36, az év egészében pedig 18 százalékkal estek vissza az újautó-eladások 2007 azonos időszakához viszonyítva. A detroiti hármak közül a legkisebb, a Chrysler számára volt a legnehezebb a tavalyi év utolsó hónapja, ugyanis éves összehasonlításban ebből a márkából 53 százalékkal kevesebb, mindössze 89 813 jármű kelt el. A 2008-as év egészét tekintve 30 százalékkal 1,45 millióra esett vissza az eladott Chryslerek száma.
A legnagyobb autógyártó, a General Motors (GM) közel 222 ezer új autó értékesítéséről számolt be. Ez 31 százalékos visszaesést jelent a 2007 decemberi adathoz képest, de így is sokkal kedvezőbb az elemzők által várt 39,3 százaléknál. Éves összehasonlításban októberben még 45, novemberben pedig 41 százalékos csökkenést könyvelhetett el az autógyár. A tavalyi év egészét tekintve a GM 23 százalékkal kevesebb autót (2,98 millió darabot) értékesített, mint 2007-ben.
A piaci igényekkel összhangban 2008 utolsó negyedévében a GM futószalagjairól 21 százalékkal kevesebb autó gördült le, az idei első negyedben pedig 53 százalékos lesz a csökkenés az előző év azonos időszakához képest.
A Ford, amely a Chryslertől és a GM-től eltérően nem vesz igénybe szövetségi gyorssegélyt a gazdasági válság, illetve az év átvészeléséhez, 32,4 százalékkal kevesebb új autót adott el tavaly decemberben, az év egészében pedig 20,7 százalékos csökkenést regisztrált. A Ford decemberben 139 067 darab új autót értékesített, szemben a 2007. decemberi 205 685-tel. A 2007-es 2,5 millióról pedig tavaly 1,98 millióra esett az amerikai utakra került új Fordok száma. A Fordnak még így is sikerült piaci részesedését növelni, 0,70 százalékponttal 14,6 százalékra, míg a GM részesedése változatlanul 22 százalék maradt.
Az amerikai autópiacon jelentős részesedéssel bíró japán cégek számára is kemény volt a december: a Toyota 37, a Honda 35, a Nissan pedig 31 százalékkal kevesebb autót adott el éves összehasonlításban. Decemberben 141 949, az év egészében pedig 2,22 millió (-16 százalék) autót adott el a piacvezető Toyota.
Az előzetes adatok szerint az Egyesült Államokban tavaly mindössze 13,2 millió új autót adtak el, ami a legalacsonyabb szintnek felel meg 1992 óta. Tavalyelőtt, 2007-ben még 16,2 millió új autó talált gazdára. Ilyen meredek, közel hárommilliós zuhanásra 1974 óta nem volt példa. Az amerikai autógyártók arra számítanak, hogy 2009-ben is folytatódik a visszaesés, de reményeik szerint enyhül a veszteségek mértéke.