A Metro nemzetközi eladásai 8,5 százalékkal nőttek egész évben, 41,3 milliárd euróra. A nemzetközi eladások növekedését erősen segítette a 6,6 százalékos kelet-európai eladásbővülés, és a 27 százalékos ázsiai növekedés.
A negyedik negyedben Németországban 2,1 százalékkal bővült a forgalom, a nemzetközi értékesítés a negyedben 3,6 százalékkal nőtt.
A Metro nyereséget ért el a harmadik negyedben az egy évvel korábbi veszteség helyett, elsősorban a valutaárfolyamok kedvező alakulása és a kelet-európai eladások további növekedése miatt, de figyelmeztetett: a globális válság hátrányosan érintheti üzletmenetét. A jövő évre egyelőre nem is mertek előrejelzéseket tenni a csoportnál.
Az adózott eredmény 214 millió euró volt a harmadik negyedévben, egy évvel azelőtt 40 millió eurós hiány volt ebben a rubrikában. A bevétel 6,7 százalékkal 16,343 milliárd euróra emelkedett az egy évvel korábbi 15,313 milliárdhoz képest.
A Metro számait az európai fogyasztói hangulat pontos hőmérőjének tartják az elemzők. A Metro csoportnál október elején már közölték, hogy több száz munkahely megszűntetését tervezik németországi Cash and Carry nagykereskedelmi üzletágukban, és a költségek csökkentése, az eredmény javítása érdekében a vezetés további leépítéseket tervez.
A cégcsoporthoz a Metro Cash and Carry áruházakon kívül a Real, a Media Markt, a Saturn és a Galeria Kaufhof áruházak tartoznak.