A hitelválság annak ellenére is erősen éreztette hatását az orosz autóvásárlásoknál, hogy az orosz autópiac lényegesen nagyobb ütemben bővül az európainál: az ország legnagyobb autógyára, az AvtoVAZ értékesítésének 6 százalékos visszaeséséről számolt be hétfőn. Az AvtoVAZ által gyártott autókból tavaly 728 ezret értékesítettek, egy évvel korábban 770 ezret. A vállalat közlése szerint elsősorban a belföldi eladások estek vissza: 622 ezerre a 2007. évi 663 500-ról. Az export 106 ezer darab volt, 2007-ben 106 900.
A hitelválság elmélyülése miatt Oroszországban is sok autó maradt eladatlan, elsősorban a negyedik negyedben, ami miatt több orosz autógyár is leállította a termelést. A Renault francia autóipari konszern tavaly év elején vette meg az orosz AvtoVAZ autógyár részvényeinek 25 százalékát plusz 1 részvényét a tulajdonosoktól, a Trojka Dialog befektető társaságtól és a Roszoboronexport állami cégtől egymilliárd dollárért, amelyet még a gyár 2008-2009-es gazdasági évben elért eredményétől függően további, de 160 millió dollárt meg nem haladó összeg követhet. A Togliattiban lévő AvtoVAZ (Volgai Autógyár) a hatvanas években épült a Fiat közreműködésével, legismertebb modelljei a Ladák és a NIVA terepjáró, és érdekessége, hogy a legtöbb alkatrészt "házon belül" gyártják. A gyár jelenleg rentábilis, adósságállománya csekély, de kisebb likviditási problémái vannak. Összértékét mintegy ötmilliárd dollárra becsülik.