A Malév közleménye szerint a főtulajdonos indítványára a közgyűlés felkérte a légitársaság igazgatóságát, hogy vizsgálja meg a tőkerendezés lehetséges módjait, egyebek mellett a tőkeleszállítás és a tőkeemelés lehetőségeit. Hozzáteszik: a felügyelőbizottság összetétele nem változott. Az igazgatóság elnökének és tagjának visszahívása a Malév tulajdonosi struktúrájában nem jelent változást.
A légitársaság közgyűlése a megfelelő előkészítés, az igazgatóság beszámolójának ismeretében hozza meg döntését a légitársaság tőkehelyzetének rendezéséről és friss tőke bevonásáról, a vonatkozó jogszabályokkal és az EU-normákkal összhangban - áll a közleményben. A Malév menedzsmentje a finanszírozási kérdések rendezésének ideje alatt is változatlanul folytatja a 2008-ban elhatározott fejlesztések és célok végrehajtását a légitársaság valamennyi területén - fűzik hozzá.
Eközben a légitársaság menedzsmentje véglegesíti a Malév Zrt. 2009. évi, valamint a középtávú üzleti tervét, amely a tőkerendezést célzó előterjesztéssel összhangban kerül az igazgatóság következő ülésének asztalára - áll a közleményben.
Az előzményekhez tartozik, hogy a Malév tulajdonosai 2008. december 19-re hívták össze a rendkívüli közgyűlést, amelyet 30 napra felfüggesztettek. Korábban az is kiderült, hogy a tőkerendezésről nem a pénteki, hanem a január 27-re összehívott közgyűlésen döntenek.
Sajtóértesülések szerint akkor várhatóan a jelenleg 3,6 milliárd forint jegyzett tőkét ötmillió forintra szállítják le, majd felemelik. A legvalószínűbb verziónak tartották korábban, hogy a Malévet a privatizáció óta hitelező orosz Vnyesekonombank - vagy más pénzügyi befektető - tőkét emel a cégben.
Ezzel az eddigi főtulajdonos, a Borisz Abramovics nevével fémjelzett AirBridge Zrt. kisebbségi tulajdonossá válik. Tényként kezelték azt is, hogy a légitársaság üzemeltetését az orosz Aeroflot veszi majd át, ezzel - az Aeroflot kisebbségi tulajdona esetén - nem kerülne veszélybe a Malév státusa.
Tátrai Miklós, a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő (MNV) Zrt vezérigazgatója korábban emlékeztetett rá: csak európai uniós többségi tulajdonú társaság lehet a Malév tulajdonosa, ellenkező esetben a légitársaság elveszti az EU repülési engedélyét.
A Malév privatizációját - és a szerződésben vállalt tőkejuttatásokat - az orosz állami fejlesztési bank, a Vnyesekonombank finanszírozta.