A repülőtér igazgatója, Stefan Runcan szerint a bővítésre esély nyílhat, mivel az Európai Unió összesen 250 millió eurós (75 milliárd forint) támogatást irányoz elő hasonló, az utasokat kiszolgáló szállítási csomópontok építésére.
Ezenkívül az egyik országút és a vasút a repülőtér közvetlen közelében halad el, a tervezett autópálya pedig 900 méteres távolságban lesz majd. Amennyiben a tervek megvalósulnak, Kelet-Európa első busz- és vasútállomással rendelkező regionális repülőtere lehet a Marosvásárhelytől mintegy 15 km-re található vidrátszegi (Vidrasau).
A kolozsvári napilap emlékeztet arra, hogy a terv ellen szól a nemzetközi gazdasági válság, az egyik fapados légi társaság átmeneti kivonulása a repülőtérről és az utazóközönség számának jelentős csökkenése is. Míg 2007-ben 159 700 utas vette igénybe a marosvásárhelyi repülőteret, számuk 2008-ban a felére, 70 173 főre csökkent.
Egyesek szerint nincs esély a tervek megvalósítására, mivel az EU-nál megpályázható összeg egyetlen repülőtér bővítésére lenne elegendő, ám valószínűleg más repülőterek is részesülni akarnak belőle.
Más véleményen van Csegzi Sándor, Marosvásárhely alpolgármestere. Szerinte a repülőtér földrajzi adottságai előnyösek. Amíg a kolozsvári és a nagyszebeni repülőtér kifutópályájának meghosszabbítására nincs igazán lehetőség, addig Vidrátszegen lehetőség van a terjeszkedésre.