David Leiker, a Robert W. Baird tanácsadó cég elemzője szerdán azt mondta: a csődvédelem - bár rövid távon fájdalmas - a legjobb lehetőség arra, hogy a két óriásvállalatot átalakítsák, "a kihívások túl bonyolultak ahhoz, hogy azokkal csődeljárás nélkül meg lehessen birkózni".
A GM előző nap 16,6 milliárd, a Chrysler pedig 5 milliárd dollár kormányzati támogatást kért a drasztikus átszervezési tervek megvalósításához. (A két cég korábban 17,4 milliárd dollár hitelt kapott.) A GM közölte, hogy újabb segély nélkül már márciusban fizetésképtelenné válhat, a Chrysler pedig jelezte, további hitelek hiányában csődvédelmet kell kérnie. A három nagy detroiti autógyártó közül csak a Fordnak nincs szüksége állami segélyre.
A szerdai USA Today szerint Washingtonnak, mielőtt határoz az adófizetők pénzének felhasználásáról, el kell döntenie, hogy érdemes-e további állami támogatást nyújtani az autóiparnak. Kérdés továbbá, hogy mindhárom céget egyenlő módon kezeljék vagy a leggyengébbet hagyják veszni. Arról is határozni kell, hogy a csődtől mentsék meg a cégeket vagy csődvédelem keretében alakítsák át azokat.
A Wall Street-i elemzőkkel szemben az autógyártók kézzel-lábbal tiltakoznak a csődeljárás ellen. A vállalatok vezetése szerint a kormányzati támogatás melletti átalakulás kevésbé költséges, mint a kockázatos csődeljárás, amely Rick Wagoner GM-elnök szerint csak a legutolsó eszköz lehet.