Az E.On a rendkívüli időjárási körülményekkel indokolta, hogy napokig nem sikerült helyreállítani az áramszolgáltatást Zala és Vas megyében és a fogyasztókat étkezési utalványokkal akarta kárpótolni. A FEOSZ felhívta a szolgáltató figyelmét, hogy ha az áramszolgáltatás nem felel meg a szerződésben vállalt követelményeknek, akkor a szolgáltató helytállással tartozik. Ennek jogkövetkezménye, a kártérítési kötelezettség mellett, fogyasztónként 5000 forint kötbérfizetés.
A fogyasztóvédők álláspontja szerint elfogadhatatlan, hogy az E.On nem kíván kötbért fizetni, hangsúlyozzák, hogy az áramszolgáltató csak független szerv véleményének birtokában mondhatja ki azt, hogy rendkívüli időjárási körülmények miatt nem tartozik helytállási kötelezettséggel.
A FEOSZ szerint további problémákat okozott, hogy az áramkimaradás alatt a fogyasztók nem kaptak semmilyen tájékoztatást, sem a javítási munkálatokról, sem a későbbi jogérvényesítése lehetőségeikről.