A társaság összegzéséből kiderül: Magyarországon 2009 első két hónapjában 48,96 százalékkal - összesen 12595 járművel - 13131 darabra esett vissza az új autók értékesítésének száma.
A legnépszerűbb márka februárban az Opel volt, amely 23 százalékos visszaesés után - 1246 eladott autójával - a magyar piac 17,39 százalékát uralta.
A válság legnagyobb magyarországi vesztesének a februárban 69 százalékos visszaesést produkáló Suzuki mondható, amelyet a 65 százalékkal csökkenő Skoda eladások és a 60 százalékkal kevesebb járművet értékesítő Peugeot követ.
Az első két hónap statisztikája alapján a korábbi években piacvezető Suzuki részesedése 9,74 százalékra csökkent, amivel a harmadik helyre csúszott vissza a 12,34 százalékos jelenléttel rendelkező Ford után - olvasható a kimutatásban.
A magyarországi autóértékesítéseket vezető tíz autógyártó közül csak a Nissan tudta növelni eladásait az év első két hónapjában, a japán autógyártó 244 darabbal több, 729 járművet értékesített az időszakban.
A februárban legnagyobb példányszámban eladott modell is Opel volt, az Astrából idén februárban mintegy 20 százalékkal - 702 járművel - több kelt el, mint egy évvel korábban. A népszerűségi lista második helyén a Ford Focus áll, amelyet a Suzuki SX4, a Volkswagen Golf, majd a szintén Esztergomban készülő Suzuki Splash követ.
Az előző évben listavezető Suzuki Swiftből csak 161 darabot adtak el februárban, így a több mint 86 százalékos - 1024 darabos - visszaesés után csak a kilencedik helyet foglalja el a listán.
A Jato felméréséből továbbá kiderül: az európai autópiacon 18,3 százalékos volt a visszaesés februárban. Az autógyártók ugyanakkor az új modellek bevezetésével növelni tudták értékesítéseiket, így például az új Ford Fiestából több mint 15 százalékkal több kelt el, mint az előző évben.
A társaság a legtöbb európai piacról csökkenő februári eladásokról tudósít, az egyetlen kivétel Németország, ahol a kormány "korosabb autók" leadását ösztönző támogatása évi 21,5 százalékos növekedést hozott a második hónapban.