A Fehrer-Rába Járműipari Kft. 2009 októberében kezdi meg működését. A vegyesvállalat 12 millió eurós beruházást valósít meg a követező három évben. A tervezett fejlesztés két és félszeresére növeli a jelenlegi gyártókapacitást Móron, s ez lehetővé teszi újabb hazai és külföldi piacok megszerzését. A jelenlegi kapacitás mintegy 200 ezer autóhoz elegendő.
Stratégiai cél a térségben működő járműipari cégek megnyerése a régióban, a meglévő vevőkör megtartása mellett. Jelenleg a Suzuki a Rába autóipari üléshab termékének legfontosabb vevője. A vegyesvállalat kihasználja a kedvező földrajzi elhelyezkedésből származó előnyt, a közép-európai piacok közelségét, az autógyártók könnyebb elérését.
A Fehrer a vegyesvállalat többségi tulajdonosa, 70 százalékos részesedése a fejlesztéshez szükséges tőkéből, a know-how-ból és speciális berendezésekből tevődik össze. A Rába 30 százalékos részesedését a munkaerő és a jelenlegi gyártókapacitás apportja biztosítja. A magyar fél a Rába alkatrész üzletágának habosító üzemét vonta be a vegyes kft-be. Az alkatrész üzletág a rendelkezésére álló fejlesztési forrásokat a továbbiakban az ülésváz, és -huzat alkatrészek gyártására összpontosítja - tartalmazza a közlemény.
A Fehrer GmbH jármű beltéri alkatrészekre specializálódott, családi tulajdonban lévő cég, elsősorban üléshabokat, ülés modulokat, tetővásznakat gyárt. Húsz telephelyen - Európában, a tengerentúlon és Dél-Afrikában - több mint 3000 embert foglalkoztat. 2007-ben 420 millió eurós árbevételt ért el.
A Rába csoport üzleti portfólióját három önálló, egymáshoz kapcsolódó járműipari üzletág alkotja: a futómű, az alkatrész és a jármű üzletág. A Rába erősen export orientált vállalat, stratégiai piacai az Amerikai Egyesült Államok, az EU és a FÁK. A vállalatcsoport éves értékesítése 200 millió euró. A győri székhelyű Rába Járműipari Holding Nyrt. részvényeit a Budapesti Értéktőzsdén jegyzik.