Tavaly rekordévet zárt a cégcsoport, amelynek profitja tizenöt százalékkal nőtt a 2007-es eredményhez képest. Bruttó árbevételük ugyan nem emelkedett számottevően, de így is megközelítette a 38 millió eurót. A cégvezető ismeretei szerint évi kétszázezer darabos termelésükkel az övék a legnagyobb kerékpárgyár Magyarországon.
A társaság kizárólag külföldre szállít, Németországba, Franciaországba, Finnországba és Hollandiába exportálják ma kerékpárokat.
A legújabb megrendelésükről a cégvezető elmondta: 2009 januárjától a BMW-nek igényes és jól felszerelt hegyikerékpárokat szállítanak, amelyeket az autógyár saját nevével és logójával ellátva forgalmaz világszerte.
A kereslet növekedése a sportmárkákat és a csúcsgépeket érintette leginkább, bár az elektromos kerékpárok iránt - amelyek összeszerelését ugyancsak az idén kezdte el a cég - hasonlóan élénk az érdeklődés - tette hozzá a szakember.
Steurer Zsolt elmondta: a szakmai berkekben eddig napvilágot látott előrejelzések alapján az olcsóbb kétkerekűek gyártói 30-40 százalékos visszaesésre, míg a csúcskategóriát kínálók stagnálásra, vagy akár szerény bővülésre is számíthatnak.
"Ezt figyelembe véve remélhetőleg továbbra is képesek leszünk megőrizni piaci pozícióinkat, hiszen a tószegi üzemben készülő biciklik zöme a felső-középkategóriába, vagy a prémium szegmensbe sorolható" - mondta a cégvezető.
A Szolnok tőszomszédságában működő vállalkozás hónapok óta bérmunkások tömegét foglalkoztatja. A százharmincas állandó létszámhoz képest 440 fővel kezdték az esztendőt és jelenleg is háromszázkilencven - túlnyomórészt helyi, illetve környékbeli - embernek biztosítanak állást.
Az általunk előállított termékek épp oly "szezonálisak, mint a fürdőruha". Amelyik kerékpár tavaszig nem kerül a boltokba, annak már nehezen lesz gazdája. Jelenleg száznál is több típust gyártunk. A kerékpárok azonban még annyira sem hosszú életűek, mint egy-egy modell az autóiparban, minden ősszel menetrendszerűen jön egy teljes palettaváltás - hangsúlyozta Steurer Zsolt.