A lap információi szerint a cég tavaly több mint 700 millió zloty (45 milliárd forint) veszteséget szenvedett. Ennek nagyjából a fele kedvezőtlen üzemanyag-vásárlási opciókból jött össze, vagyis drágán kellett vennie az üzemanyagot akkor, amikor az - a második félévben - már jócskán olcsóbbodott a szabadpiacon. A LOT vezetősége nem erősítette meg a napilap értesüléseit, azt azonban elismerték, hogy takarékosságra van szükség.
"Elbocsátások lesznek" - közölte Sebastian Mikosz vezérigazgató. Egyszersmind ároffenzívát hirdetett: - Olcsóbb jegyeket fogunk kínálni, mint versenytársaink - mondta.
Március végén a LOT beszüntette leányvállalata, a veszteséges Centralwings fapados légitársaság tevékenységét. A Centralwings már tavaly ősszel leállította menetrend szerinti járatait, azóta csak charterutakat üzemeltetett. A Centralwings tavaly 120 millió zloty veszteséget halmozott fel. Ötéves történetében végig nem volt nyeresége.
2007-ben a LOT még 161 millió zloty adózott eredményt ért el, abban az évben közel 4,3 millióan repültek a LOT járatain, ez rekord volt a társaság 1928-as megalapítása óta. A lengyel államnak 68 százaléka van a LOT-ban, 25 százalék a svájci Swiss International Airlinesé. A lengyel kormány szeretné privatizálni a társaságot.