A válság híreit itt olvashatja!
A 2008. október és 2009. március között tapasztalt visszaesés jóval felülmúlja a tavaly április és szeptember között mért 4,6 százalékos éves szintű csökkenést és 2007. október és 2008. március között regisztrált 3,6 százalékos mérséklődést, közölte hétfőn a példányszámok alakulását nyomon követő Audit Bureau of Circulation (ABC).
A 395 napilapot vizsgáló ABC adatai alapján továbbra is a USA Today a legnagyobb amerikai lap, de a 27 éve indított újság az utóbbi hat hónapban szenvedte el története legnagyobb példányszámesését; naponta átlagosan 7,5 százalékkal kevesebb - 2,114 millió példány - fogyott belőle, mint egy évvel korábban. A kiadó Gannett Company szerint a visszaesés legfőbb oka az újságosoknál árusított - vagyis nem előfizetett - példányok árának decemberi emelése és a szállodák csökkenő kihasználtsága, ami a gazdasági válság következménye.
Az első 25-ből csupán a második helyezett, a The Wall Street Journal tudta növelni a példányszámát - kevesebb mint egy százalékkal 2,082 millióra. A harmadik The New York Times 3,6 százalékkal esett vissza, naponta átlagosan 723,2 ezer példány kelt el belőle a vizsgált időszakban.
Az első 25 közül a legnagyobb visszaesést a New York Post szenvedte el, eladott példányszáma 20,6 százalékkal csökkent. A vasárnapi lapok piacán 5,4 százalékos a hanyatlás a kategóriába tartozó 557 kiadvány forgalmi adatai alapján. A hét utolsó napján - amikor a USA Today és a The Wall Street Journal nem jelenik meg - változatlanul a The New York Times fogy a legjobban, de mégsem annyira jól, mint egy évvel korábban: a visszaesés 1,7 százalék, az átlagos példányszám 1,451 millió.
A The Los Angeles Times tartja második helyét, de ugyancsak csökkent a példányszáma: a visszaesés 7,5 százalék, az eladott példányok átlagos száma 1,019 millió volt. A 25 vezető vasárnapi lap közül kettő tudta növelni a példányszámát, a növekedés egy százalék alatti mindkét esetben.
Az Egyesült Államokban a kilencvenes évek eleje óta megállás nélkül csökken a lapok példányszáma, és a folyamat az utóbbi években felgyorsult. A visszaesést áremeléssel ellensúlyozták a lapkiadók, a forgalomból származó bevételük így nagyjából szinten maradt, jóval nagyobb gond azonban, hogy csökken a hirdetési bevétel is, amely a legfontosabb pénzforrás.