A társaság által kedden közzétett adatok szerint az első negyedév végén 3,594 millió előfizetője volt a cégnek, ami mintegy 200 ezerrel haladja meg az egy évvel korábbit. Ugyanakkor az előző, azaz a 2008. negyedik negyedév végével összevetve az előfizetések száma 137 ezerrel csökkent március végére. A csökkenés főleg a kártyás szegmensre volt jellemző. Így a cég 2009. első negyedév végi 33,4 százalékos piaci részesedés 0,6 százalékponttal maradt el az előző negyedévitől.
A számlás ügyfelek aránya 43,5 százalék volt a Pannonon belül, míg a mobil internet piaci részesedése 24,6 volt 2009. március végén a társaságnak. Az egy előfizetőre jutó átlagos havi költés (ARPU) 3771 forint volt az idei első negyedévben, 386 forinttal kevesebb, mint tavaly az első három hónapban.
A Pannon az árbevétel csökkenést elsősorban azzal magyarázza, hogy a hívásvégződtetési díjak 2009. januári csökkentése után visszaesett az összekapcsolási díjakból származó bevétel. Csökkent a készülék-árbevétel is, s enyhén visszaesett a hangalapú lakossági szolgáltatások forgalma is. Mindezt részben ellensúlyozta a mobil internetes forgalom növekedése.
Az első három hónap működési eredménye (EBIT) 13 milliárd forintot tett ki, ami 0,6 milliárd forinttal kevesebb, mint 2008 első negyedévében.
A közlemény szerint Anders Jensen, a Pannon vezérigazgatója úgy vélte, hogy a jelenlegi pénzügyi makrogazdasági környezetet tekintve a cég eredményei jónak mondhatók, de világosan látják az előttük álló kihívásokat is.
Hozzátette, a nem hangalapú szolgáltatások, köztük a mobil szélessáv és a mobil kereskedelem erősödő népszerűsége, valamint a körülményekhez képest elfogadható szintű hangalapú forgalom révén jó pozícióból nézhetnek szembe a gazdasági környezet kihívásaival. A távközlési ágazat továbbra is húzóerő lesz a gazdaságban, és mind pénzügyi, mind pedig szolgáltatás-innovációs szempontból ösztönözni fogja a fejlődést - fűzte hozzá.