"A kiskereskedelem nem tud lekapcsolódni a világméretű recesszióról", írták az időközi beszámolóban. A további romlást a tavalyinál sokkal gyengébb kelet-európai valutákkal és az átszervezési költségekkel is magyarázták.
Erre az évre "kevésbé dinamikus" bevételi és eredményalakulást várnak, és hozzátették, hogy megbízható előrejelzés nem adható a makrogazdasági bizonytalanság miatt. Megerősítették, hogy középtávon évi 6 százalékos bevételnövekedést akarnak elérni.
Ettől egyelőre bőven el vannak maradva, de az általános helyzethez képest a cég még egész jól tartja magát, amennyiben naptári és valutaárfolyam-különbségektől megtisztítva a nettó bevétel 3,6 százalékkal nagyobb volt az első negyedben az egy évvel azelőttinél. Kiigazítások nélkül a bevétel 15,2 milliárd euró volt az első negyedévben, 2,3 százalékkal kevesebb az egy évvel korábbi 15,55 milliárdnál. Az elemzők 15,1 milliárdot vártak most.
Üzemi szinten még megmaradt az eredményesség: az üzemi eredmény 51 millió euró volt, de 70 százalékkal kevesebb a tavalyi első negyedévi 166 milliónál. Az elemzők 106 millióra számítottak most.
Már tavaly is a forgalom növekedése mindenütt lassult összehasonlítható alapon, de Kelet-Európa még "vitte" a céget az év jelentős. részében. Ezt is elrontotta azután a kelet-európai valuták gyengülése.
Tavaly Magyarországon 2 százalékkal mintegy 218 milliárd forintra növelte nettó árbevételét a Metro a Cash and Carry üzletágban. A Metro Kereskedelmi Kft. 1993 óta működik Magyarországon, 13 áruházában 2.600 munkavállalót alkalmaz.
A Metro cégcsoporthoz a Metro Cash and Carry áruházakon kívül a Real, a Media Markt, a Saturn és a Galeria Kaufhof áruházak tartoznak. A Metro 32 országban 2200 üzletet tart fenn 300 ezer dolgozóval.
Tavaly a teljes Metro csoport adózott eredménye több mint 50 százalékkal csökkent, 403 millió euróra a 2007-es 825 millióról. A bevétel egy részleg, a Galeria Kaufhof áruházak kivételével nőtt, átlagosan 6 százalékkal, a leginkább a Real hipermarketekben, Media Markt üzletágban és a Saturn üzletekben.