Tavaly a Blikk egyetlen, a Népszabadság kétharmados svájci tulajdonosa azt közölte, hogy 2007-ben magyarországi árbevétele 12,5 százalékkal 130,5 millió svájci frankra nőtt.
A svájci konszern magyarországi érdekeltségei közül a Ringier Kiadó Kft. 16 milliárd forint, a Népszabadság Zrt. 6,46 milliárd forint árbevételt ért el. A kiadó árbevétel arányos nyereségrátája 11 százalékos volt, a Népszabadság Zrt. a fejlesztések miatt veszteséges volt tavaly - mondták el a sajtótájékoztatón.
Mihók Attila, a Ringier Kiadó Kft. ügyvezetője arról beszélt az eseményen: a tavalyi év meghatározója volt a napilap-piac további szűkülése, egyes magazinszegmensek túlzsúfoltsága, valamint a forint árfolyamának októberi összeomlása; megjegyezte azt is, október második felében "megállt" a hirdetési piac.
Szólt arról is: az év utolsó negyedében pozitív üzemi eredményt mutatott fel a Ringier Kiadó Kft. résztulajdonában lévő MediaLOG lapterjesztő cég, és a sajtópiacon is visszakúszott a 2004-es, 2005-ös 10 százalék körüli listaáras részesedésre a Ringier eredménye.
Az idei esztendőre "néhány kisebb akvizíciót tervez" a társaság, ezek egyike egy, a jövő héten induló ifjúsági portál lesz. Emellett a nyáron megújul a Blikk és a Nemzeti Sport internetes kiadása is.
A - korábbi évek terveiben még szereplő - ingyenesnapilap-indítással kapcsolatos kérdésre Mihók Attila úgy nyilatkozott: a papírárak és a hirdetési bevételek alakulása miatt "borzasztóan nehéz helyzetben vannak", így most "semmiképpen nem téma" ez a Ringiernél.
Kovács Tibor, a Népszabadság elnök-vezérigazgatója arról beszélt, hogy csökkenő példányszám mellett sikerült szinten tartaniuk az árbevételt; arra utalva, hogy a felügyelőbizottság még nem fogadta el az éves jelentést, illetve az osztalékról szóló döntés is várat magára, a szaldóról annyit mondott, a tavalyi fejlesztések miatt "a negatív tartományba csúsztunk".
Az egymást követő hetedik esztendőben is árbevételi rekordot ért el a svájci Ringier médiacsoport; az 1,535 milliárd svájci frankos érték 5,3 százalékos bővülést jelent. A médiaház adózás utáni eredménye 62,2 millió frank volt, ami megközelítőleg a sokéves átlagnak felel meg.