A magyarországi mobiltelefon-előfizetések száma 12,1 millió volt márcuis végén, ez 112 ezres csökkenés az előző negyedévhez képest. A szolgáltatás megjelenése óta a KSH most először regisztrált visszaesést - közölte a Központi Statisztikai Hivatal.
A KSH adatai szerint a negyedév végén 100 lakosra 121 mobil-előfizetés jutott, a technológia elterjedtségi mutatója négyszer akkora, mint a vezetékes kategóriáé.
A mobilhálózatban a negyedév folyamán 2 százalékkal több hívást kezdeményeztek, mint az egy évvel korábbi időszakban, eközben 9 százalékkal emelkedett a mobiltelefonálással töltött összes percidő. Egy előfizetésre átlagosan 333 percnyi beszélgetés jutott, egy hívás átlagos hossza 2,2 perc volt.
Bár egyre több vállalkozás (köztük kábeltévé-, illetve internetszolgáltató) kínál vezetékes vonalat és hívásszolgáltatást, 2009 márciusának végén az egy évvel korábbinál 154 ezerrel kevesebb, 3,1 millió vezetékes fővonal volt üzemben (ennek 9,8 százaléka kábeltévés). A múlt év decemberi adathoz képest a csökkenés mértéke 7 ezer. A vezetékes kategórián belül 18 százalék az ISDN-vonalak aránya.
A vezetékes vonalakról indított hívások száma 9, időtartama pedig 10 százalékkal csökkent az előző év első három hónapjához képest. A visszaesés hátterében a mobilforgalom emelkedése, valamint az egyre inkább terjedő ingyenes internetes telefonálási lehetőség áll.
Az egy vezetékes vonalra jutó beszélgetések időtartama 491 perc volt, ami 3 százalékkal kevesebb, mint az előző év azonos időszakában. A vezetékes hálózatokban indított hívások átlagos időtartama 3,3 perc volt. Az árak mérséklődése és az akciós díjcsomagok terjedése nyomán az előfizetők kevesebbszer, de hosszabb ideig beszélgetnek, mint mobiltelefonról.
Az internet-előfizetések száma 2009 első negyedévében a 2008. év végéhez képest 8 ezerrel emelkedett. Az
előfizetések száma március végén 2,3 millió felett volt, ez 16 százalékkal több, mint egy évvel korábban.
2009 I. negyedévében az internetszolgáltatók száma 391 volt, 26-tal kevesebb, mint egy évvel korábban. A piac koncentrált, 24 cég tudhatja magának az előfizetések 90 százalékát.
Az egyre inkább megfizethető mobilinternet növekedése 36 százalékos volt. Az összes internet-előfizetés majdnem negyede a mobil kategóriába tartozott, részaránya egy év alatt 3 százalékponttal növekedett.