Olvassa el itt a válság híreit!
A döntés hatására tovább romolhat a helyzet az amerikai járműipari beszállítói szektorban, amely 2008-ban még 600 ezer embernek adott munkát. Elemzők arra is felhívják a figyelmet, hogy ha tömegesen szűnnek meg cégek a régi nagy detroiti autógyárak megrendülése miatt, akkor problémákra számíthatnak az országban megtelepedett és a helyi alkatrészellátási hálózatra támaszkodó külföldi társaságok is, mint például a Toyota és a Honda.
A Ford 1,4 milliárd dollár veszteséget szenvedett el az idei első negyedévben, szemben az egy évvel korábbi 70 millió dolláros nyereséggel. Iparági szakértők szerint azonban még így is a 106 éve alapított cégnek van a legnagyobb esélye a detroiti hármak közül arra, hogy túlélje a válságot. A Ford mostanáig nem kért állami segítséget és az összeomlás sem fenyegeti, a másik két detroiti autógyár, a Chrysler és a General Motors (GM) viszont csődvédelmi eljárás alá került.