Itt olvashatja a válság híreit!
A Ford nagyjából 10 és 20 százalék közé várta eladásainak csökkenését és a számításuk helyesnek bizonyult. Az egyetlen amerikai autógyártónak, ami nem kapott kormányzati segítséget 10,9 százalékkal estek az értékesítései júniusban.
A Ford vezetői úgy érezték cégük viszonylag jó helyzetben van, ugyanis saját számításaik szerint az amerikai piac 25-30 százalék közötti zsugorodását várták. Utólagosan ennyivel a Chrysler Group is kiegyezett volna, mivel mostani adataik alapján 42 százalékkal kevesebb autót adtak el júniusban.
A General Motors sem teljesített azonban jobban hazai riválisainál, náluk 33,6 százalékkal kevesebb autó kelt el. Ennél még valamivel rosszabbul járt a japán Toyota. Nem volt ok örömre, mivel 34,6 százalékkal rosszabbodtak az eladási adataik, akárcsak a Nissannál, ahol azonban "csak" 23 százalékos volt az esés.
A pontos adatok még nem ismertek, de a Bloomberg által közölt előzetes felmérések szerint a japán Honda Motor is 35 százalékkal , a dél-koreai Hyundai Motor pedig 18 százalékkal értékesített kevesebb járművet az amerikai piacon.