Egyre népszerűbb az önkiszolgálással eladott áru, annak ellenére, hogy átlagosan közel egyharmaddal drágább, mint a csemege pultoknál, kimérve értékesített húskészítmények, így úgy tűnik megcáfolták azt az elképzelést, hogy a válságban csak az árak számítanak. Az előrecsomagolt, önkiszolgáló szegmensre értékben már 61 százalék jutott a bolti eladásból, ami 2 százalékponttal nagyobb, mint egy évvel korábban.
A fogyasztók legjobban a párizsit és virslit magában foglaló vörösárukat kedvelik. Értékben az eladások 25 százaléka jutott rájuk a legutóbbi tizenkét hónap adatai szerint. Hasonlóan népszerű a száraz és félszáraz kolbász, 23 százalékos mutatóval, 2008 július-2009 júniusban.
Utánuk a főtt sonkák következnek 12, majd a felvágottak és szalonnák 9-9, továbbá egyéb kolbászok 8 százalékkal. A többi szegmens részaránya 5 százalék vagy kevesebb. Ezek a mutatók alig változnak, egyik évről a másikra.
Az összes húskészítmény mennyiségben mért bolti eladásából az utóbbi két évben, stabilan 79-79 százalékot vitt el a sertéshús, 19-19-et a baromfi- és mindössze 2-2-t a marhahús.