A gazdasági válság nem kíméli a francia borosgazdákat sem: a borkivitel 25 százalékkal esett vissza az év első felében az egy évvel korábbihoz képest, mert a válság közepette a fogyasztók világszerte kevesebb olyan cikket vásárolnak, amelyek nem feltétlenül szükségesek.
Az ország exportőreinek 85 százalékát tömörítő szövetség adatai szerint júniusig 3,28 milliárd euró értékben adtak el bort külföldön az egy ével korábbi 4,35 milliárddal szemben.
A prémium kategóriába tartozó termékek, a Champagne és a Cognac kivitele ennél jóval nagyobb arányban esett vissza, 45 és 27 százalékkal. A kevésbé drága asztali borok kivitele viszont mindössze 1 százalékkal csökkent.
Mindamellett az exportőrök szövetségének elnöke bizakodó, arra számít, hogy a második félévben stabilizálódik a piac, mert ilyenkor az év végi ünnepek miatt hagyományosan megugranak az eladások.