A válság további híreit itt olvashatja!
Kocsis István szerint 30 milliárd forintos forrásra van szükség ahhoz, hogy a BKV-t a jövő év végéig stabil állapotban tudják tartani. A közlekedési társaság vezérigazgatója a Világgazdaságnak azt nyilatkozta: a főváros és a kormányzat részéről van akkora bizalom iránta, hogy hozzájusson a cég ehhez az összeghez.
A napilap hétfői számában megjelent interjúban Kocsis István azt mondta: ha nem jut pótlólagos forráshoz a BKV, akkor az idei utolsó negyedévben likviditási problémákkal kell szembenéznie.
A vezérigazgató úgy fogalmazott: tudomása szerint sem a BKV-nak, sem az MVM-nek nincs offshore cége. Ahogyan neki és a családtagjainak sincs. A támadások szerinte mindig jelen voltak az életében, és egy állami cég vezetőjének mindig számolnia kell kritikával, akár jogos, akár nem. Több sajtóorgánum ellen indított peres eljárást a jó hírneve megsértése miatt - közölte Kocsis.
Függőben a Dunaferr 9 milliárdja
Május óta még mindig függőben van az ukrán hátterű Dunaferrnek állami garancia mellett nyújtandó 9 milliárdos állami hitel, pedig a kormány állítólag plusz kétmilliárdos munkahelymegtartó támogatást is kilátásba helyezett a nyolcezer embert alkalmazó cégnek - olvasható a hétfői Népszabadságban.
A cikk emlékeztet arra, hogy az érintettek májusban még néhány hétre tették az állami Magyar Fejlesztési Bank (MFB) által folyósítandó hitelről szóló megállapodás aláírását.
A lap úgy tudja, a kormány az Európai Unióval egyeztet arról, hogy a kétmilliárdos munkahelymegtartó támogatás összeegyeztethető-e az állami támogatások tilalmával.
A Népszabadság információi szerint a "segélycsomag" kidolgozása során a dunaújvárosi acélipari társaság megmentése volt a cél. Az azóta bekövetkezett kedvező világgazdasági folyamatok azonban végül is eredményezhetik azt, hogy a Dunaferr - elsősorban a feltételek túlzott szigorúságára hivatkozva - végül is eltekint a hitel felvételétől.