Az Anheuser-Busch InBev sörgyár eladja közép-európai és balkáni gyárait a CVC Capital Partners kockázati tőketársaságnak. A vételár 1,62 milliárd dollár készpénzben, amit kötvényekkel és kisebbségi részvényekkel egészítenek ki, így az ügylet összértéke 2,23 milliárd dollár - értesült a Wall Street Journal (WSJ).
A tranzakció a regionális márkákat érinti, amelyek között ott van a Staropramen is. A Magyarországon a Borsodi Sörgyárral rendelkező AB InBev a régióban Bosznia-Hercegovinában, Bulgáriában, Horvátországban, Csehországban, Montenegróban, Romániánban, Szerbiában és Szlovákiában van jelen.
Az Anheuser-Busch InBev már korábban bejelentette, hogy egyes üzletágaitól megválik majd. A cég azt is kikötötte, hogy amennyiben az új tulajdonos jó áron tud túladni a közép-európai érdekeltségeken, akkor további 800 millió dollárt kap majd, azaz a vételár akár 3,03 milliárd dollár is lehet.
A Budweiser, a Stella Artois és Beck márkákat is jegyző AB InBev azért adja el egyes gyárait, mert így finanszírozza utólagosan a cégegyesülést: az InBev 52 milliárd dollárt adott tavaly nyáron az amerikai Anheuser-Busch cégért, és eddig 7 milliárd dollárt szedett össze dél-koreai, kínai, skót és ír leányainak eladásával.
A cégnek elővásárlási joga is lesz, amennyiben a CVC eladásra kínálja az általa most megvett gyárakat. A tervek szerint a felvásárlási tranzakció 2010 januárjában zárul majd le.
A vevő CVC egy pénzügyi befektetői csoport, amelynek az élelmiszeripartól az ingatlanszektoron át egészen a cipőiparig vannak érdekeltségei, a vállalat rendelkezik többek között a Forma-1-es autóversenyek kereskedelmi jogaival is.