A jövőre a Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút (GYSEV válthatja a MÁV-ot Nyugat-Magyarországi egyes részein. A magyar-osztrák kézben lévő GYSEV 12, Győr-Moson-Sopron, Vas és Zala megyében lévő vasútvonallal egyszerre venné át a vonatok üzemeltetését és az itt dolgozó 1200 vasutasokat is - tudta meg a Népszabadság.
Antali Károly közlekedési kormánybiztos levélben utasította Andrási Miklóst, a MÁV vezérigazgatóját, tegye lehetővé, hogy az összesen 607 kilométer hosszú hálózat működtetésére pályázó GYSEV megkapja a terjeszkedését elősegítő adatokat. Az ügyben még nem született döntés, a MÁV egyelőre a közlekedési miniszter állásfoglalására vár. A MÁV-vonalak iránt érdeklődő GYSEV-nek gyorsan tető alá kell hoznia az erről szóló megállapodást, mert a váltásra mindössze fél év áll rendelkezésre. Abban az esetben képzelhető el a csúszás, ha a jövő évi választások után felálló új kormány is vevő lesz az ötletre.
A GYSEV egyébként Ausztriában is terjeszkedne: Burgenlandban és Kelet-Stájerországban az osztrák állami vasúttársaság (ÖBB) öt, közel 200 kilométer hosszúságú vonalát is szeretné megszerezni. Ha a vasúttársaság hozzájut a kérdéses vonalakhoz, akkor a jelenlegi 2288 kilométeres hálozata több mint 1000 kilométeresre hízik.
Az utasoknak egyébként nem kell félniük, a vonatok közlekedni fognak, csupán az a kérdés, hogy a MÁV vagy a GYSEV szerelvényei futnak majd a kérdéses vonalakon.