A Ringier AG a 2009. júniusában megvásárolta a Heinrich Bauer Verlag Beteilungs-től (HBV) az Europress Lapkiadó Kft üzletrészeinek 50 százalékát, valamint annak az Euromédia Lapkiadó Bt-ben meglévő 49,98 százalékos részesedését.
A svájci Ringier AG által irányított vállalkozások alkotta csoport (Ringier-csoport) meghatározó magyarországi tevékenysége a lapkiadás, ezen kívül működteti a Ringier Nyomdát is, ahol az általa megjelentetett lapok nyomdai munkálatait végzik. A Ringier-csoport jelenteti meg Magyarországon a Népszabadság országos politikai napilapot, a Blikk országos bulvár napilapot, a Nemzeti Sport országos sportnapilapot, valamint a Vasárnapi Blikket, a Képes Sport, a Nemzeti Sport Magazin valamint a Sport & Style kiadványokat.
Az Europress üzletrészei 2003. július 1-je óta 50-50 százalékban a Ringier-csoport és a HBV tulajdonában vannak. A társaságban egyik tag sem rendelkezik többletjogosultságokkal, illetve vétó-jogokkal, mindemellett az operatív, napi feladatokat a Ringier végzi. Az Europress kizárólagos tevékenysége az Euromédia ügyvezetési feladatainak ellátása.
2003. július 1-je óta az Euromédia két kültagja a Ringier-csoport és a HBV egyaránt 49,98 százalékos tulajdoni részesedéssel, a fennmaradó 0,04 százalékos tulajdoni résszel az Europress rendelkezik. Az Euromédia meghatározó tevékenysége a lapkiadás. A vállalkozás adja ki a Blikk Nők és a Tina női hetilapokat, a Bravo, Bravo Girl, Buci Maci, Ifjúsági Magazin ifjúsági lapokat a Hot Magazin heti bulvárlapot, valamint az Ínyenc gasztronómiai magazint.
Az Euromédia részesedése az általa kiadott időszakos női, gasztronómiai és bulvár lapokból 20 százalék körüli, az időszakos ifjúsági lapok estében pedig 40-50 százalék közötti. A Ringier-csoport és az Euromédia együttes részesedése a magyarországi nyomtatott sajtó egészének hirdetési bevételeiből nem éri el a 20 százalékot.
A Ringier-csoport a Sanoma-csoporttal közös (közvetett) irányítója az országos előfizetéses lapterjesztési tevékenységet végző MediaLog Zrt-nek. Országos előfizetéses terjesztést jelenleg a MédiaLog Zrt. mellett kizárólag a Magyar Posta végez, a napilapok terjesztése tekintetében a MediaLog Zrt. 90, az időszakos lapok esetében pedig 30 százalék körüli részesedéssel rendelkezik.
A versenytörvény értelmében a GVH nem tagadhatja meg az engedély megadását, ha az összefonódás nem csökkenti jelentős mértékben a versenyt az érintett piacon.
A versenyhatóság álláspontja szerint az újságolvasói piacon a verseny mérséklődésével nem kell számolni, mert a Ringier-csoport által kiadott napilapok és időszakos sportlapok nem helyettesítői az Euromédia által kiadott időszakos női-, gasztronómiai-, ifjúsági- és bulvár lapoknak, így a két vállalkozás-csoport olvasói szempontból nincs jelen azonos piacon. Szintén nem azonosíthatók káros versenyhatások a hirdetői piacon sem, mivel a nyomtatott sajtóban az érintett vállalkozás-csoportok együttes részesedése nem éri el azt a 20 százalékos mértéket, amely felett felmerülhetnek versenyaggályokra alapot adó horizontális hatások.
A nyomdaipari szolgáltatás tekintetében szintén nem kell káros versenyhatással számolni, mert a Ringier-csoport nyomdája nem alkalmas az Euromédia által kiadott lapok és azok versenytársainak nyomtatására.
A lapterjesztés tekintetében elvileg számolni lehetne versenyhatással. A GVH álláspontja szerint azonban a MédiaLog Zrt-nek csak 30 százalékos részesedése van az időszakos lapok terjesztése tekintetében, ráadásul a versenyhatóság korábban kötelezettségként előírta a MédiaLog Zrt. részére, hogy szolgáltatását diszkriminációmentesen nyújtsa minden piaci szereplőnek. Mivel mindezek miatt a lapterjesztés piacon sem kell a fúzió miatt a verseny mérséklődésére számítani, a GVH az összefonódást engedélyezte.