Az illetékes tokiói hivatal tájékoztatása szerint úgy döntöttek, hogy segítik a JAL átszervezését. A veszteséges ágazatok tőkésítésével, a munkaerő és a járatszám csökkentésével kívánják életképessé tenni a vállalatot.
A folyamat során leszállítják a társaság tőkéjét nullára, kérik a hitelezőket, hogy mondjanak le a követelésük egy részéről, összesen 730 milliárd jen értékben, miközben 15 700 dolgozó elküldésével radikálisan csökkentenék a munkaerő költségét. Ez a dolgozók körülbelül harmadát érintené. A kormányzat által felügyelt hivatal ezután 300 milliárd jennel tőkésítené fel a vállalatot, amelyből meg kell valósítania a működése átszervezését.
A vállalat csődje nem volt váratlan. A gazdasági válság és a sertésinfluenza visszavetette az utasszámot, miközben nem kívántak megválni a veszteséges járatoktól. Ez oda vezetett, hogy 2009 áprilisa és júniusa között 99 milliárd jen veszteséget termelt, ami annak fényében ijesztő, hogy 2008 és 2009 márciusa között eltelt egy év alatt is csak 63,19 milliárdot.
"A JAL-nak nem volt más választása, mint azt mutatni, hogy képes fenntartani a járatait. Ez nagyon fontos" - mondta Mitsuru Miyazaki elemző. Elmondása szerint ezzel a politikával egyetlen járatot sem tudtak megszüntetni.
Az átszervezés után 2012-re nyereséget várnak már: 1 359 000 milliárd jen bevétel mellett 115,7 milliárd profitot. Az azonban egyelőre nem látható, hogy mennyi időbe telik az átalakítás - írja a Wall Street Journal.