Az új lakások építéséhez szükséges termékeket forgalmazó cégek 2009-ben húsz-harminc százalékos forgalomcsökkenést könyveltek el - áll a Masterplast közleményében. Ezzel szemben a homlokzati hőszigetelő anyagot - expandált polisztirolt, köznapi nevén hungarocellt - is gyártó Masterplast csoport Magyarországon tíz százalékos forgalombővülést regisztrált.
Tíz százalékos forgalomnövekedést regisztrált a Masterplast
A közlemény hivatkozik a Buildecon adataira, amelyek szerint az egy főre jutó lakásfelújítási költség 2009-ben Magyarországon 139, Csehországban 96, Lengyelországban 89, Bulgáriában 55, Szlovákiában 51, Romániában 15, míg Szerbiában 7 euró volt. Ez utóbbi adat miatt szán a Masterplast kiemelt szerepet Szerbiának, amit azzal is megerősített, hogy oda telepítette legújabb homlokzati hőszigetelőanyag gyárát.
Tavaly a szerb gyárból négymillió, míg a román gyárból 8,7 millió euró bevétele származott a csoportnak. A következő áttörést Lengyelországban várja a Masterplast. A Buildecon előrejelzése szerint nálunk évi egy-három százalékkal bővülhet a hőszigetelő anyagok piaca.