A Kaschmir-Gold Kft. a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított, amikor a 2007. évben és a 2008. év I. negyedévében a Kaschmir Gold mágneses derékalj termékekről egyes reklámjaiban azt állította, hogy a termékek betegséget megelőző, kezelő, a betegség tüneteit enyhítő hatással, gyógyhatással bírnak - írja közleményében a GVH.
Az eszközt szórólapokon, tévén, interneten és egyéb terméktájékoztatón reklámozta cég azzal az üzenettel, hogy az emberi egészséget megőrző és helyreállító hatással, gyógyhatással bír. Ezt a vállalkozásnak kellett volna bizonyítania a hatósági vizsgálat alkalmával, de erre a benyújtott dokumentumok nem voltak alkalmasak.
Az Orvostechnikai Igazgatóság által támasztott feltételek szerint a gyógyító hatás igazolására klinikai adatokra van szükség, amely nem lehet esetismertetés, véletlenszerű tapasztalat, beszámoló.
A termék gyógyító hatását az Egészségügyi Tudományos Tanács vizsgálta, de nem találta tudományosan megalapozottnak, hogy az áru betegség megelőzésére, kezelésére vagy tünetek enyhítésére alkalmas lenne. Ez alapján a GVH megállapította, hogy a termékről a reklámokban állított hatás nem igazolható, ezért a termék reklámozása alkalmas volt a fogyasztók megtévesztésére.
A versenyhatóság azonban ezúttal a bírság kiszabását mellőzte, mert a rendelkezésre álló iratok szerint "a vállalkozás törekedett az érintett termékek ágazati szabályozásnak megfelelően történő forgalomba hozatalára."