A részvénytársaság az Építési Vállalkozó M6 Tolna Konzorciummal együtt állítja helyre kárt, amikor az időjárás ezt lehetővé teszi. A munka költségeit is a fenti vállalkozások előlegezik meg - áll a társaság közleményében.
Az M6 Tolna Projekt is rendelkezik ilyen esetekre vagyonbiztosítással, a helyreállítási költségek megtérítése, illetve viselése a biztosítási és egyéb szerződések rendelkezései szerint fog történni, közölte a társaság hozzátéve, hogy a helyreállítás költségeiről a fentiek alapján nem áll módjában nyilatkozni.
Véleménynek gondolják a politikai nyomást
A minisztériumnak arra a kijelentésére, hogy az autópálya forgalomba helyezési engedélyének kiadásakor a hatóságra vélhetően jelentős szocialista politikai nyomás feszült a társaság annyit jegyzett meg, hogy ez elsősorban egy vélemény, nem tényállítás.
Az előírt hatósági bejárások és műszaki átadás-átvétel során a projekt független mérnöke és szakhatóságok átadásra alkalmasnak ítélték az utat, amelyet a megnyitás óta probléma nélkül használhattak az autósok. A vasárnap délutáni károsodás pontos okait a tervező, a független mérnök és a szerződő felek még vizsgálják, de az előzetes vélemények szerint a rendkívüli időjárás okozta a bajt, akárcsak más utak és épületek esetében, közölte a cég.
Téved az államtitkár?
"A szerződés tartalmát mi nem tehetjük közzé, de annyit megjegyzünk, hogy a nyilatkozat sajnos tartalmaz tévedéseket" - reagált a társaság Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) államtitkára nyilatkozatára, miszerint nem fogadják el az M6 autópálya beomlását vis majornak.
Völner Pál szerdán úgy nyilatkozott, hogy a beomlott 30 méteres szakasz kijavítása néhány 10 millió forintba kerülhet, de a köz- és a magánszféra partnersége keretében épült - a ppp-szerződésbe foglalt - feltétel, amely szerint vis maior esetén a magyar állam köteles a hibát kijavítani, itt nem állja meg a helyét.
Az államtitkár azt is elmondta, hogy a tárca a kiviteli terveket, a kivitelezést és a műszaki ellenőr munkáját is meg fogja vizsgálni. Az M6 Tolna Autópálya Koncessziós Zrt.-vel kötött szerződésen túl, valamennyi ppp-szerződést felülvizsgálják.
Az M6-os autópálya két hónapja átadott Dunaújváros-Szekszárd szakaszán vasárnap okozott kárt a felhőszakadás. A leállósáv Tengelicnél beomlott, a vízelvezető-rendszer megrongálódott. Jelenleg sebességkorlátozás mellett egy sávon lehet közlekedni.