Megvetné lábát Európában a HNA-csoport. Kína negyedik legnagyobb légi közlekedési cége a Malév kisebbségi részvénycsomagjának megvételével tudna betörni az európai uniós piacra - írja a Napi Gazdaság.
A Budapestre most is repülő Hainan légitársasággal együtt nyolc céget tömörítő HNA holding lapértesülések szerint Demján Sándorral közösen lépne be a tulajdonosok közé - felváltva a jelenlegi 95 százalékos állami tulajdont és vélhetően kiszorítva az orosz érdekeltségű AirBridge-t. Demján partneri szerepe vélhetően a magyar nemzeti minősítés miatt lehet fontos a kormánynak és a jövendő befektetőnek is.
A HNA mögött ott áll Soros György is, aki 18,6 százalékos részvénycsomaggal rendelkezik az ernyőszervezetként is működő Grand China Airlines Holdingban. Az üzletre a pecsét akár a miniszterelnök novemberre tervezett kínai útján is rákerülhet - írja a lap.
Szintén érdeklődik a Malév iránt a török légitársaság. A Türkish Airlines szintén az uniós piaca kíván betörni, és nem uniós légitársaságként szüksége lenne egy közösségen belüli cégre és bázisra. A lap szerint a törökök a Zágrábban és Belgrádban is érdeklődnek, sőt a korábbi jugoszláv légicéget, a JAT-ot már meg is vásárolták. Emellett a tervben van a bosnyák légicég megvétele is, sőt, a lengyel LOT-é is.