A kínai Commercial Aircraft bejelentette az első száz megrendelést a C919 jelzésű repülőgépükre, megtörve ezzel az Airbus és a Boeing erőfölényét a világ második legnagyobb újrepülőgép-piacán - írja a Bloomberg.
A megrendelők között van a General Electric és három nagy kínai légitársaság is. A kínai gyártó a várakozások szerint több mint kétezer C919-est ad el világszerte a következő 20 évben, erős versenyt támasztva a Boing és az Airbus legnépszerűbb modelljeinek. A gép alap változata 166 üléssel rendelkezik.
A repülőgépnek nemzeti jelentősége van - mondta a Bloombergnek Harry Chen elemző, hozzátéve, hogy mivel eddig még csak a tervezőasztalon létezik, várják, hogy az mennyire üzemanyag takarékos és olcsó. Kína 2008-ban jelentette be először a C919-es tervét, azért, hogy az segítsen versenyképessé tenni világszinten a repüléstechnikai iparát.
Soros szerint inkább fiskális lépések kellettek volna a pénznyomtatás helyett
Az Egyesült Államoknak és Kínának is vannak megalapozott indokaik kettejük vitájában - közölte a Reuters Soros György nyilatkozatát, melyet egy norvég napilapnak adott. A magyar származású amerikai üzletember szerint ebben az esetben "mindkét oldalnak volt igazsága": a kínaiak próbálják fenntartani az alulértékelt valutájukat, míg az Egyesült Államok elárasztotta a világot dollárral.
A milliárdos üzletember szerint a Fednek inkább fiskális intézkedéseket kellett volna hoznia a pénznyomtatás helyett. "A fiskális ösztönző jobb lett volna, mert annak nem lett volna káros mellékhatása, mint a mennyiségi lazításnak"- mondta Soros. Szerinte ezt azonban a jelenlegi amerikai belpolitikai helyzetben nem lehetett elvégezni.
Ugrásra készen az eurózóna miniszterei
Az eurózóna miniszterei már készülődnek brüsszeli találkozójukra abban az esetben, ha az adósságkrízis még egyszer fenyegeti az euróövezeti országok gazdaságát - írja a BBC News Online.
Írország hétfőn egyértelműen közölte, hogy nem kér az EU segítségéből, azonban a heves spekuláció arra késztetheti, hogy felhasználja az EU pénzét.