Több fogyasztó is a fogyasztóvédőkhöz fordult az utóbbi időben az outletekben vásárolt szépséghibás vagy a szállítás során megrongálódott műszaki cikkek meghibásodása miatt. Az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület (OFE) szerint az eladók gyakran tévesen állítják, hogy ezekre a termékekre nincsen jótállás, és utasítják vissza a termék javítását, cseréjét vagy a vételár visszatérítését.
Morvay György, az OFE elnökének elmondása szerint az új, de szépséghibás műszaki cikk esetében egy év kötelező jótállás tartozik a termékhez (kivéve a szépséghibát), a használt műszaki cikk vásárlása esetében pedig a felek megállapodásától függően, de legalább egy év kötelező szavatosság van.
Ha pedig nem hozzák egyértelműen a fogyasztó tudomására, hogy a megvásárolt új termék valamilyen hibával rendelkezik, akkor ezekre a termékekre is ugyanazok a szabályok vonatkoznak, mint a nem szépség- vagy műszaki hibás tartós fogyasztási cikkre - hívja fel a vásárlók figyelmét az egyesület.
Ekkor a fogyasztó a vásárlástól számított három éven belül érvényesítheti a jótállási, illetve szavatossági igényt. Így az eladó köteles a fogyasztó kérésére a termék hibáját kijavítani, kicserélni, árleszállítást biztosítani, vagy a teljes vételárat visszafizetni, ha a terméket nem tudja kicserélni vagy időben, a fogyasztó jelentős érdeksérelme nélkül kijavítani.
Az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület tanácsai: