A válság ellenére jól fogytak a divatmárkák termékei

Vágólapra másolva!
A Zara divatláncot üzemeltető spanyol Inditex, a svéd Hennes and Mauritz, valamint a Gap is növelte bevételeit idén. Annak ellenére nem emeltek árat a cégek, hogy a pamut ára rekordszintre szökött.
Vágólapra másolva!

A Zara divatláncot üzemeltető spanyol Inditex profitja 42 százalékkal 1,18 milliárd euróra nőtt idén február és október között, köszönhetően a kereslet élénkülésének és az újabb boltnyitásoknak. A cég bevételei 14 százalékos bővülés után 8,87 milliárd eurót tettek ki.

Az Inditex nemrégiben indította be az internetes vásárlást hat európai országban, és 173 új boltot nyitott világszerte az első félévben. A nyolc világmárkát forgalmazó Inditexnek 77 országban jelenleg ötezer üzlete van.

Az árbevételt tekintve a második helyen álló Gap bevétele 6 százalékkal 1,42 milliárd dollárra nőtt novemberben az előző évhez képest. A tavalyi pénzügyi évben a vállalatcsoport 14,2 milliárd dollár bevételre tett szert, az idén novemberrel végződött 42 hétben 11,81 milliárd dollárra.

A harmadik helyen álló svéd Hennes and Mauritz novemberben 17 százalékkal növelte eladásait az egy évvel korábbihoz képest, mert a szállítási költségek és a pamut drágulása ellenére nem emelte árait, még annak árán sem, hogy profitjából valamennyit fel kell áldoznia piaci részesedésének megtartása érdekében.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!