A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) összesen kétmillió forintra büntetette a Phytotec Hungária Bt.-t és az Axel Springer Kft.-t. A GVH közleménye szerint a Phytotec által forgalmazott, gyomorpanaszokra való termék reklámja tíz alkalommal jelent meg az Axel Springer lapjaiban úgy, hogy a lap adott oldalának egyharmadán a termék reklámja, míg az oldal kétharmadán a szerkesztői tartalomnak tűnő, Amikor a gyomor fellázad című cikk volt olvasható.
A GVH szerint a cikk elhelyezéséből nem derülhetett ki egyértelműen az olvasó számára, hogy itt nem objektív tájékoztatásról van szó. A cikk végén található, a fogyasztók számára nem egyértelmű jelzés alapján kiderült ugyan, hogy fizetett közleményről volt szó, de a jelzést nem ismerő olvasó ezt csak akkor tudhatta meg, ha megnézte az impresszumot.
A versenyhivatal indoklása szerint az olvasó különbséget tesz reklám és reklámnak nem minősülő tartalom között. A reklámok egyértelmű célja a termék iránti érdeklődés, kereslet felkeltése, ezzel szemben a szerkesztői tartalom elsődleges célja a tájékoztatás, a szórakoztatás, a nevelés és a vélemény kifejezése.
A GVH szerint ez elsősorban olyan fogyasztók magatartásának a befolyásolására volt alkalmas, akik a reklámokban szereplő valamilyen, gyomorproblémában érintettek, ezért a potenciális fogyasztók az átlagosnál sérülékenyebb fogyasztói csoportot alkotnak.