Össztűz alá vették egészségügyi szakemberek és civil szervezetek a McDonald's 48 éves, piros hajú bohócát. A tiltakozók arra kérték a gyorsétteremláncot: hagyja abba a gyerekeket célzó kampányát és küldje nyugdíjba a Ronald McDonaldot. A cég vezérigazgatója, Jim Skinner azonban rendületlenül védte a vállalat jelképének számító bohócot a cég csütörtöki ülésén. "Ronald McDonald nem megy sehová" - fogalmazott.
A részvényesek pedig - úgy tűnik - egyetértenek a vezérigazgatóval és a cégvezetés által kiszabott jelenlegi iránnyal, hiszen mindössze hat százalékuk szavazta meg azt a javaslatot, ami megemelte volna a gyerekeknek szánt egészséges ételekre fordítandó összeget - írja a Wall Street Journal online kiadása. "Ronald McDonald a cég és a jóság nagykövete" - fogalmazott Skinner. "Ő nem reklámoz a gyerekek számára egészségtelen ételeket." Ennek ellenére néhány marketing-tanácsadó és vásárló kezdi megkérdőjelezni, hogy mennyire hiteles a bohóc és tudja-e tartani a lépést a cég arculatváltásával. Ronaldnak továbbra sincs hivatalos Facebook-oldala, nem küld Twitter-üzeneteket, és a közösségi média semmilyen formájában nem vesz részt.
A McDonald's a közelmúltban jelentette be, hogy stílusváltásra készül. Üvegszálas műanyag helyett faasztalok, ipariacél-székek helyett műbőr fotelek, a neonsárga-piros belső színvilág helyett narancsszín, sárga és szolid zöld színű falak jellemzik majd a megújult McDonald'sot. A cég tervezett arculatváltásáról a USA Today című amerikai napilap számolt be, és fotókat is közölt az új stílusról. Az írás szerint kívülről is jelentős lesz a változás. Eltűnik a piros színű tető, és a bejáratot is könnyebb lesz majd megtalálni. A mostani fehér homlokzat helyett földszíneket használnak majd, és több lesz az üvegfelület is. Az irodákat idéző harsány világítás helyébe helyi fényforrások lépnek.
Megjelenésében a McDonald's "kölcsönöz" egy kicsit a Nike-tól is, amelynek bevált pipalogójához hasonlóan saját emblémájának a felét helyezi a gyorséttermek tetejére. A bejárat felett ettől függetlenül ott lesz a megszokott, lekerekített "M" betű is. A McDonald's tavaly 280 egységének stílusát alakította át, és az eredmények tanulmányozása után úgy döntött, hogy a Tampában alkalmazott módosításokat rendszeresíti, mert ott az új dizájn két számjegyű forgalomnövekedéssel járt. "A McDonald'snak mindenképpen változnia kell a korral" - mondta Jim Carras, az étteremlánc alelnöke, hozzátéve, hogy a változásnak gyorsabbnak kell lennie, mint eddig bármikor.