A Lidl Magyarország Kereskedelmi Bt. tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott, amikor akciós kiadványaiban a "6 éve a legjobb árak", illetve a "2011-ben is a legjobb árakkal várjuk Önöket!" szlogent alkalmazta - állapította meg a Gazdasági Versenyhivatal (GVH), amely tízmillió forintos bírságot szabott ki a vállalkozásra.
A Lidl hetente igen magas példányszámban jelenteti meg és juttatja el a fogyasztókhoz akciós reklámújságjait. A 2010 novembere és decembere közötti időszakban több kiadványában is azt írták, hogy hat éve náluk vannak a legjobb árak. A vállalkozás állítása szerint a szlogen kizárólag az üzletlánc saját üzleteiben kapható termékek áraira vonatkozott, ezzel szemben a reklámújságok semmilyen olyan kitételt, utalást nem tartalmaztak, amely szerint a szlogen azt jelentené, hogy a szórólapban szereplő termékeket a Lidl saját áraihoz képest a legjobb áron vásárolhatják meg a fogyasztók az akció időtartama alatt - írja a GVH közleménye.
A vállalkozás továbbá 2010. december 30. és 2011. január 5. között akciós kiadványában a "2011-ben is a legjobb árakkal várjuk Önöket!" szlogent szerepeltette, s ezzel a GVH szerint arról tájékoztatta a fogyasztókat, hogy idén is a Lidl alkalmazza a legkedvezőbb árakat. A bírság meghatározásánál a hatóság figyelemmel volt arra, hogy a reklámújságokban történő hirdetések megjelentetése több héten át zajlott, így a fogyasztók széles körét érte el, és hogy a karácsonyi és újévi időszakban jelentek meg a hirdetések, amikor a vásárlás kiemelt fontosságú a fogyasztóknak.