Újabb elvárást fogalmazott meg a magánnyugdíjpénztárakkal szemben a felügyelet elnöke, aki a kasszákat levelében arra szólította fel, hogy a volt tagoknak járó kifizetésből csak a minimális és ésszerűen indokolt költségeket vonják le.
A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletének (PSZÁF) tájékoztatója ismerteti: a társadalombiztosítási nyugdíjrendszerbe átlépéshez kapcsolódó eljárási szabályokról szóló kormányrendelet szerint a visszaléptetés során a magánnyugdíjpénztár "tényleges banki, tőzsdei, elszámolóházi és postai költségeket a tagi követeléssel szemben érvényesítheti".
A rendelkezés lehetőséget teremt arra, hogy a tagi kifizetéssel kapcsolatos banki és postai utalási költséget a magánnyugdíjpénztárak a volt tagok terhére érvényesítsék. A felügyelet megállapítása szerint azonban e költség felszámítását a jogszabályi előírás nem teszi kötelezővé, így a magánnyugdíjpénztáraknak mérlegelési jogkörük van abban, hogy a volt tagokkal mekkora mértékű költséget fizettetnek.
A PSZÁF szerint a pénztárak akkor járnak el méltányosan, ha a Magyar Posta Zrt.-től, illetőleg a banki utalásnál közreműködő pénzügyi szervezetektől igénybe vehető kedvezményeket érvényesítik annak érdekében, hogy a volt pénztártagoknál a lehető legkisebb költség jelentkezzen. A felügyelet beszámolót is kért a pénztáraktól, amely arról szól, hogy milyen intézkedéseket tettek a tagi kifizetések során felszámított költségek minimalizálása érdekében. Ezt szeptember 15-éig kell elkészíteniük.
A kilépett tagok többsége várhatóan augusztus első két hetében jut majd a pénzéhez, feltéve, hogy megadták bankszámlájuk számát korábbi pénztáruknak. Ha ez nem történt meg, vagy egyáltalán nem nyilatkoztak arról, hogy igényt tartanak-e a nekik járó reálhozamra, akkor postán küldik ki számukra a pénzüket, ami hosszabb időt vehet igénybe. Erről bővebben itt olvashat.