A tavalyi, összesen 22 milliárd forintos kötelező biztosítási díjcsökkenést, az idei kampány lezárása után újabb, közel 20 milliárdos csökkenés követheti a biztosítási piac szereplői szerint. Ez azt jelenti, hogy a tavalyi kampányban 118 milliárdról 97 milliárdosra csökkent a kötelező biztosítási torta és az idei kampánnyal 80 milliárd forint alá is eshet az összvbevétel. Egy év múlva, 2013 novemberében már nem várható jelentős további díjcsökkenés - derül ki a Biztosítás.hu internetes alkusz elemzéséből.
Az idei kampányban közel egymillió autós mondta fel kötelező biztosítását, az összes váltó mintegy fele az interneten váltott, a megtakarításuk átlagosan fejenként 10,6 ezer forint volt. Ennek kevesebb mint a felét - mintegy 4 ezer forintot - spórolták meg azok az autósok, akik elfogadták biztosítójuk jövő évre vonatkozó olcsóbb ajánlatát. A korábbi biztosítójánál maradó autósok átlagdíja jövőre 20 ezer forint körül alakul, addig az internetes alkuszi oldalak szolgáltatását igénybe vevő, idén biztosítót váltó autósok átlagdíja csak 12,6 ezer forint lesz.
A díjak csökkenését a szerződések darabszámának növekedése vagy az újabb termékek értékesítése ellensúlyozhatta a biztosítási piac számára. A Biztosítás.hu adatai szerint öt biztosítótársaságnak sikerült jelentősebb mértékben növelnie szerződéseinek számát. A megszerzett és elvesztett ügyfeleket is fegyelembe véve, az alkusz becslése szerint az Uniqa 150 ezres növekedést ért el. A Wabard és a Genertel 60-60, a Posta 50, a Köbe pedig 40 ezerrel növelte ügyfelei számát az alkuszcég adatai alapján.
A Biztositás.hu az [origo] Média és Kommunikációs Szolgáltató Zrt. partnere.