Külföldi helyett magyar buszokat venne a Nemzetgazdasági Minisztérium, ennek egyik nyertese a Kaposváron és Budapesten gyártó NABI buszgyár lehetne. A NABI számolással érvel a döntés helyessége mellett, szerintük akkor is jól jár az állam, ha a magyar buszok drágábbak.
Az NGM azt állapította meg, hogy még a harmadával olcsóbb beszerzés esetén is kedvezőtlenebb a külföldi busz, mint az ugyanolyan paraméterű magyar. A NABI azzal támasztja alá ezt az érvet, hogy egy hazai autóbusz gyártása 3-4 munkahelyet hoz létre Magyarországon beleértve a buszgyárat, a beszállítókat és a külső szolgáltatásokat is.
A számításból kiderül, hogy egy busz 0,8 embernyi munkaerőt jelentene, amely 1,2 embernyi beszállítói munkaerőt húz magával. A külső szolgáltatások további két embernek adhatnának munkát, igaz a megrendelések növekedésével ez a szám nem szorozható fel lineárisan. Ötszáz busz megrendelése kétezer munkahelyet teremtene a busziparban, és további ezer munkahelyet a kiegészítő szolgáltatásokban.
Ezek alapján a NABI azt állítja, hogy a buszok vételárának 16-18 százaléka közvetlenül megjelenik az államkasszában. További nyereség lenne Magyarország számára, hogy a feléledő autóbusz-ágazat az országban tarthatná a jól képzett iparági szakembereket, akik ma külföldre vándorolnak.