Az Airportal.hu úgy tudja, az addig hátra lévő időben sem indul el az összes járat, a február 24-eit és a 27-eit is törölték. Hardy Mihály, a Budapest Airport szóvivője az [origo] kérésére megerősítette, hogy a pekingi járat március másodikán repül utoljára.
A Hainan budapesti képviseletén azt mondták, nincsenek felhatalmazva arra, hogy hivatalosan kommentálják az információt, de megerősítették, hogy hamarosan várható valamilyen bejelentés.
A múlt héten két amerikai légicég, a Delta és az American Airlines döntött hasonlóan. Mindhárom vállalat lépése a Malév leállására vezethető vissza, a magyar társaság járatainak kiesésével ugyanis elvesztik azon utasok nagy részét, akik eddig budapesti átszállással utaztak a régió valamely városába.
A közvetlen Peking-Budapest járat megszűnése nemcsak a Budapest Airportnak csapás, hanem a kínai gazdasági kapcsolatok bővítését stratégiai fontosságúnak tartó magyar kormány számára is, mely Magyarországot Európa kapujaként próbálja pozícionálni a kínai vállalatok számára.
Az Airportal.hu kiemeli, hogy a 2004-ben heti négy járattal debütáló, majd később ezt heti kettőre csökkentő Hainané volt az utolsó hosszú távú járat, amely a Liszt Ferenc repülőtérre járt.