"Tisztelt Munkatársaim! Tegnap még bíztunk abban, hogy a fejünk felett egyre gyorsabban gyülekező felhők eloszlanak" - idézi Limburger Lóránt Malév-vezérigazgató levelét az atv.hu. Limburger péntek reggel hat órakor írt tájékoztató levelet a légitársaság leállásáról.
A levélben Limburger azt írja, hogy az utolsó pillanatig "még volt egy leheletnyi remény az üzemeltetés folytatására, és sokáig az utasok bizalma is töretlen volt". Szerinte azonban az utóbbi napokban megjelent információk hatására a szolgáltató partnerek "elvesztették a bizalmukat, és egyik napról a másikra elkezdték előre kérni szolgáltatásaik kifizetését". Ez pedig annyira felgyorsította a pénzkiáramlást, hogy tarthatatlanná vált a cég helyzete.
"66 évnyi csaknem folyamatos működés után többet nem szállnak fel a Malév repülőgépei" - írta Limburger, és hozzátette, hogy generációk dolgoztak a Malévnál, és "most családok élete fordul fel egy csapásra".
A Légiközlekedési dolgozók Egyesült Szakszervezetének (LESZ) elnöke szerint azonban a Malév vezetése nem tájékoztatta megfelelően sem az utasokat, sem dolgozóit a péntek reggeli leállásról. Csorba Attila az MTI tudósítóinak péntek délben a Liszt Ferenc Repülőtéren azt mondta: a munkáltató, illetve a cég menedzsmentje semmilyen tájékoztatást nem adott sem a pilóták, sem a szerelők, illetve a légiutas-kísérők érdekképviseletének, sem pedig a dolgozóknak arról, hogy péntek reggel leállnak.
A LESZ vezetője azt mondta, ők is csak a sajtóból értesülnek a Malév-ügy fejleményeiről. Hozzátette, abban bíznak, hogy a munkáltatók, illetve a tulajdonos közbelép, és megpróbálnak segíteni, mert a Malév leállása, esetleges megszűnése 25-30 ezer munkavállalót érint.
Péntek reggel hatkor leállt a Malév, a cég tájékoztatása szerint a mai napon 7200 utast érint a csőd, közülük 3260-an vannak külföldön. Ennél jóval nagyobb azoknak a száma, akik Malév-jegyet vettek, a következő hónapokra összesen 750 ezer foglalása van a cégnek. A Malév leállásáról írt minden cikkünket itt olvashatja.