A Malév csődje miatt jelenleg Bécsből hét és félszer több járat indul Törökországba, mint Budapestről, még nagyobb a lemaradása a magyar fővárosnak Prágával szemben az Oroszországba irányuló légi forgalom területén - közölte a közölte a Liszt Ferenc repteret működtető Budapest Airport.
A cég szerint Magyarországnak módosítania kellene a korábbi légügyi egyezményeket. Jelenleg csak a a tervezett tender előkészítése zajlik, ezért a Budapest Airport utasok tízezreit veszíti el minden egyes hónapban - áll a cég közleményében.
Heti járatszámok a különböző célországokba
| Törökország | Oroszország | Izrael | Ukrajna |
Budapest | 10 | 14 | 7 | 10 |
Bécs | 76 | 80 | 24 | 55 |
Prága | 14 | 90 | 18 | 35 |
Az Európai Unión belül bármely uniós légitársaság indíthat járatokat az EU valamennyi városa között, ha van elég szabad résidő és repülőtéri fogadókapacitás (úgynevezett slot). Egyes Európai Unión kívüli piacokon azonban kétoldalú légügyi egyezmények szabályozzák, hogy melyik légitársaság hány járatot üzemeltethet.
Budapest esetében olyan piacokra, mint Oroszország, Ukrajna, Izrael vagy Törökország csakis ilyen légügyi egyezmények alapján lehet repülni. Amíg létezett a Malév, ezeken az útvonalakon két szolgáltató közül lehetett választani, mostanra viszont a piacon csak az Aeroflot, az Aerosvit, az El Al és a Turkish Airlines maradt talpon. A Budapest Airport és néhány érdekelt légitársaság hónapok óta sürgeti a légügyi egyezmények módosítását, de egyelőre nem történt előrelépés az ügyben.