Hétfőtől az interneten előre be lehet jelentkezni az adóhivatal ügyfélszolgálataira, így elkerülhető a sorban állás - közölte a Nemzeti Adó- és Vámhivatal, amely az új szolgáltatással a várakozási időt akarja csökkenteni.
Az ügyintézési időpontok lefoglalására a NAV huszonkét központi ügyfélszolgálatán, a hatóság honlapján "Ügyfélszolgálatok", "Kapcsolatfelvétel" és "Szolgáltatások" menüpontjai alatt, a leggyakrabban intézett ügytípusok (adókártya és adóigazolás igénylése, illetőségigazolás kérése, illetve ügyfélkapunyitás).
Időpontot foglalni legfeljebb két hétre előre lehet, és legkorábban az időpont lefoglalását követő második napra. Az ügyfélnek először ki kell választania, hogy mely ügyfélszolgálaton kíván ügyet intézni, majd meg kell adnia az intézendő ügy típusát, ez után választhatja ki a számára kedvező szabad ügyintézési időpontot. Nemcsak saját ügyben van mód az előzetes időpontfoglalásra, a meghatalmazottként, képviselőként eljárók is élhetnek ezzel a lehetőséggel. Ha az időpontfoglalás során az ügyfél megadja az e-mail címét, elektronikus visszaigazolást kaphat az időpontfoglalás részletes adatairól.