Két év óta először nőtt a pénzügyi nehézségekkel küszködő Praktiker bevétele Németországban, külföldön azonban visszaesett a forgalom az idei első negyedévben az egy évvel korábbihoz képest. A társaság csütörtöki közlése szerint így összességében 0,5 százalékkal, 663 millió euróra esett a csoport árbevétele. Nyereségfronton változatlanul rosszul áll a Kelet-Európában kiterjedt üzlethálózattal rendelkező német vállalat: bár az üzemi veszteség 13 százalékkal 62 millió euróra esett vissza a németországi üzletmenet javulásának köszönhetően, adózás után 76 millió eurót tett ki a veszteség, ami ötszöröse az egy évvel korábbinak egy adózási tétel miatt.
A vállalatcsoport a rosszul megválasztott árleszállítási stratégia, illetve a fogyasztói hangulat romlása miatt került nehéz helyzetbe külföldi piacain. Tavaly a félmilliárd eurót is meghaladta a vesztesége, ez sorban már a harmadik esztendő, hogy veszteséges a német barkácsáruházlánc. A csoport tárgyalásokat folytat befektetőkkel, mert sürgősen pénzre van szüksége, hogy elvégezze a szükséges átalakításokat a jövedelmezőség javítása céljából. A Praktiker főrészvényese március végén arról beszélt, hogy a német barkácsáruházláncnak vissza kellene vonulnia a kelet-európai piacról, így a magyar piacról is.