A parlament sport- és turizmusbizottságának hétfői ülésén a Malév csődje utáni helyzetről is tárgyaltak a képviselők. Bánki Erik, a bizottság elnöke arról kérdezte Schváb Zoltánt, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedésért felelős államtitkárát, hogy milyen fázisban van a Malév EU-n kívüli utazási jogainak értékesítése.
Az NFM képviselője közölte, hogy megindult az repülési jogok pályáztatása, az eredményről pedig a szaktárca tájékoztatást fog adni. A légügyi hatóság másfél héttel ezelőtt kezdte meg a Malév egyes repülési jogainak kiosztását. Korábban Völner Pál államtitkár azt mondta, amíg a leghalványabb remény is van arra, hogy létrejön egy új nemzeti légitársaság, addig az NFM nem adja oda senkinek a Malév Európai Unión kívüli járatainak az engedélyét.
A Malév esetleges utódjáról, az utazási irodák kártalanításáról is kérdezte az államtitkárt Pál Béla szocialista képviselő. Schváb azt mondta, a Malév megmentése 100 milliárd forintos nagyságrendű kiadást jelentett volna az adófizetőknek a tiltott állami támogatásról szóló uniós döntés miatt. "Szükség lenne egy budapesti központú légitársaságra, az azonban más kérdés, hogy ez állami vagy magántulajdonban lesz-e" - mondta az államtitkár.
Az utasok és a utazási irodák kártalanításáról azt mondta, hogy a csőd utáni három napra szánt alapból sikerült rendezni. A további lépésekről pedig az NFM folyamatosan ad tájékoztatás. A szaktárca közölte, mintegy 2300 igény elsődleges feldolgozását már befejezték, most a jelentős számban bekért hiánypótlásokat tekintik át.
A pontos kártalanított utasszám és a kifizetett összeg így egyelőre nem ismert, ahogy az erre a célra elkülönített 2 milliárd forintból megmaradó összeg sem becsülhető. ( Május 18-án a Magyar Közlönyben jelent meg az a kormányhatározat, amely rendelkezett a kártalanításra elkülönített 2 milliárd forint megmaradó részének sorsáról. Eszerint az elszámolásra és a visszafizetési kötelezettség teljesítésére előírt határidő 2012. június 30.)