Hétfőn indult el a napon belüli átutalás rendszere, amelyben az elektronikusan feladott átutalások négy órán belül eljutnak a célszámlára. A gyors utalás csak az elektronikus úton - interneten, mobilalkalmazáson, telefonon - beadott átutalásokra vonatkozik, a beszedésekre nem. (A kettő között a különbség, hogy az átutalást az indítja, aki fizet, vagyis a kötelezett; míg a beszedést az, akinek fizetnek, a jogosult.)
Az [origo] tesztelte az új rendszert. Hétfőn reggel 9 óra 10 perckor a Citi Banknál vezetett számláról telefonon beadott megbízással indítottunk el 1000 forintot egy raiffeisenes számlára. Több mint négy órával később még nem volt a megadott számlán, hanem csak este fél 7 után érkezett meg a pénz. Az utalás késlekedése miatt délután erről a raiffeisenes számláról indítottunk el 97 forintot egy OTP-s számlára, az a pénz a szintidőn belül landolt a másik számlán.
Legeza Péter, a rendszert működtető Giro Zrt. elnök-vezérigazgatója a hétfő délutáni sajtótájékoztatóján azt mondta, az első nap első felében egy ezrelék alatt volt a hibák aránya. Ez teljesen normális jelenség. A feldolgozási idő pedig messze a beígért határidőn belül van. Hozzátette: hibák elvétve lehetnek, de ettől még működik a rendszer.
"A napon belüli átutalás rendszerének kiépítése és működőképes átadása volt a legfontosabb feladat. Egy-egy átutalásnál elképzelhető hiba, de a hibaszázalék egy ezrelék alatti, ez is azt jelzi, hogy működik a rendszer" - válaszolt a sajtótájékoztatón Simon András, az MNB kommunikációs vezetője az [origo] arra vonatkozó kérdésére, hogy a tesztünk során miért nem érkezett meg négy órán belül a pénz két számla között. (A rendszerről itt olvashat bővebben.)