Ami a magyar államnak és a Malévnek nem sikerült, a cseh kormánynak és légitársaságnak igen. Az Európai Bizottság csütörtökön kiadott közleményéből kiderül, hogy a bizottság jóváhagyta a CSA Czech Airlines korábbi állami támogatását, mert úgy látják, hogy a céget sikerült átalakítani, és a jövőben megáll a saját lábán.
A Malév megközelítőleg 100 milliárd forint állami támogatást kapott, ezért 2010-ben a Wizz Air bejelentése alapján az Európai Bizottság tiltott állami támogatás miatt kezdett vizsgálatot. A testület 2012 januárjában döntött úgy, hogy a cégnek vissza kell fizetnie az állami pénzeket. Az amúgy is veszteséges - bár 2011-ben jobb évet záró - Malév végül február 3-án állt le, részben a bizottsági döntés következményeként.
A csütörtöki bizottsági közleménye szerint a cseh légitársaságnak 2010-ben juttatott 100 millió euró (jelenlegi árfolyamon, mintegy 28 milliárd forint), nem ütközik uniós előírásokba. A testület szerint a bemutatott átalakítási tervek biztosítják, hogy a légitársaság a saját lábán is megálljon, és így állami hátterével a jövőben nem rombolja a piaci versenyt.
A cseh kormány 2010-ben jelezte a bizottságnak, hogy átstrukturálási támogatást nyújt a légitársaságnak. A bizottság azonban 2011 februárjában úgy látta, nem biztos, hogy a kormány programja sikeres lesz, ezért vizsgálatot indított.